法國媽媽有話要說!


我是Lina,一個住在台灣的法國媽媽。
我有一個14個月的女兒。
在她出生之前,我從來沒有注意嬰兒時尚的狀況。




法國媽咪Lina與她的女兒Rucie


當我懷孕時,我開始去逛街看衣服。
因為我在法國長大,所以受到了法國時尚的影響。
我本來想找的是:優雅,時尚,舒服的衣服。
我開始在台灣購物時讓我非常驚訝,台灣跟歐洲有差那麼多!
我看到的幾乎所有衣服都是如此明亮,有很多印花像小熊,蝴蝶結或娃娃,
一切都是粉紅色的!
我所看到的一切都是老式的時尚,我找不到我喜歡的風格!


在台灣有一些商店賣非常便宜的衣服,我也很驚訝。
現在,在法國,人真正意識到服裝中的化學物質,
特別是嬰兒和幼兒的衣服,法國人不太能接受。
此外,所有這些便宜的服裝都是在貧窮的國家製造的,人每天的工資不到1美元!
我不想為我的女嬰買這種衣服!
我給她提供了非常健康的食物和友好的成長環境,我就不想買這種品質很差的衣服,
我不知道這些衣服是在哪裡來的也不知道是怎麼製作的!

台灣真的很難找到高質量的兒童服裝,本地製造的和有機的!
當時我真的想回歐洲做一些購物!
我也不想去主流商店,因為我希望我的孩子穿著不同,並有自己的風格!
經過尋找和搜索,我認為我唯一的選擇是購買法國品牌……直到我遇到baby baby cool!
我對他們的風格感到驚訝。每件衣服都做得很好,每件衣服的設計都是獨一無二的。
我希望我的女兒穿的衣服跟我穿得很像!
我不要太可愛,好笑,或太華麗的,我要她穿的很酷,很帥氣,顯是她的時髦個性!

棉質量令人驚嘆!
當您觸摸它時,您可以真正感受到與其他品牌相比的差異。
它是有機的!這對我來說非常重要。
我認為我們需要為我們的孩子提供最好的東西。
我想讓我的女嬰穿上最舒適,最健康的棉花。
我不希望任何刺激性化學物質與她的皮膚接觸。
我不希望她患有皮膚過敏或皮疹疼痛。
而且,隨著她的成長,我希望她能了解優質產品的重要性,
這種產品不會傷害人們或地球,我任何這種教育很重要!

baby baby cool的想法跟我的很像。
我喜歡他們時尚獨特的風格。
它簡單而時尚,當我的女兒穿著baby baby cool的衣服,她可以玩可以亂跑我都不用擔心!
我喜歡的一切!




I am Lina, a French mom living in Taiwan.
I have a 14 months daughter.
Before she was born, I never really paid attention to baby clothing and baby fashion.
When I was pregnant I started to look at clothing for my baby girl.
Because I grew up in France, I was influenced by the French fashion. I wanted to dress my baby in an elegant but also modern way, but still wanted something really comfortable for the baby. When I started shopping in Taiwan, I was really surprised by what I found !

Almost everything I saw was so bright, with a lot of prints like little bears, bows, or dolls and everything was pink ! Everything I was looking at was so old fashioned and I just couldn’t find anything I liked !

I was also surprise by the really cheap clothing you can find in some shop. Now, in France, people are really aware of the chemical in clothing especially for babies and young children and they don’t want that. Also, all of these cheap clothing are made in poor country by people being paid less than 1 dollar a day !
I didn’t want any of that for my baby girl ! I give her really healthy food and a friendly environment to grow up, why would I buy cheap clothing from I don’t know where and how they are made !

It is really hard in Taiwan to find high-quality kids clothing, that is locally made and organic ! At the time I really wanted to go back to Europe to do some shopping !

I didn’t want to go to mainstream shop as well, because I wanted my kid to dress differently, and have their own style ! So after looking and searching, I thought that my only choice was to buy French brands...until I come across baby baby cool !
I was amazed by their sense of style. Every piece of garment is really well made, the design of every piece is unique. I wanted my daughter to wear what I would wear as an adult ! Not funny, cute baby print onesie, but cool and fashionable one that show her sassy personality!

The quality of the cotton is stunning ! When you touch it, you can really feel the difference compare with other brand. And it’s organic ! This is really important for me. I do think that we need to give the best to our babies. I want my baby girl to wear the most comfortable and healthiest cotton. I don’t want any harsh chemicals to be in contact with her skin. I don’t want her to suffer from skin allergy or painful rashes. And also, as she grow up, I want her to understand the importance of good quality products, one that don’t hurt the people nor the planet, and I think it start with what you wear everyday !

Baby baby cool values are totally in tunes with mine. I love their stylish and unique collection. It is simple yet fashionable, my daughter can play and run in it without feeling restricted ! Everything I love !

留言

熱門文章